جریمه ۱.۲ میلیون تومانی برای به کار گیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب چندروز اخیر صنف طلا و جواهر مشهد چه بود؟ ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه خرید سکه در بورس کالا | قیمت ربع سکه بورسی چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۴۴۶۱۲
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
نحوه خرید سکه در بورس کالا | قیمت ربع سکه بورسی چقدر است؟
بانک مرکزی اعلام کرده است که برای نخستین بار، روز شنبه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا عرضه خواهد کرد. اما قرار است این سکه‌ها با چه قیمتی عرضه شوند و چگونه باید از بورس کالا سکه خرید؟

به گزارش شهرآرانیوز، قرار است بانک مرکزی از روز شنبه بیست و چهارم دی ماه به مدت سه روز، ۵۰۰ هزار ربع سکه را در بورس کالا عرضه کند. آن طور که اعلام شده خریداران سکه از بورس کالا پنج روز کاری بعد از خرید، می‌توانند به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد و مدارک مربوط به بورس، ربع سکه خریداری شده را دریافت کنند.

شرایط خرید سکه از بورس کالا

برای خرید هر نوع کالا از بورس کالای ایران، متقاضی باید در ابتدا کد بورسی دریافت کند. بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

قرار است جزئیات بیشتر درباره این عرضه به زودی از سوی شرکت بورس کالای ایران اعلام شود.

قیمت ربع سکه در بورس

مانند تمامی عرضه‌های دیگر در بورس کالا، قیمت ربع سکه هم بر اساس عرضه و تقاضا کشف خواهد شد. بر همین اساس خریداران ربع سکه بورسی باید در عملیات حراج ناپیوسته شرکت کنند تا در نهایت، قیمت ربع سکه بر اساس این مکانیزم تعیین شود.

با این حال، اما از آنجا که بانک مرکزی تلاش می‌کند روند قیمت‌ها در بازار سکه را کنترل کند، ممکن است در فرآیند کشف قیمت ربع سکه نیز دخالت‌هایی از سوی این بانک صورت گیرد و قیمت تا حدی تحت تاثیر کنترل دستوری بانک مرکزی قرار داشته باشد.
امروز و تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت ربع سکه در بازار تهران به رقم ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده و روندی نزولی را طی می‌کند.

با این حال، اما باید اشاره داشت که ربع سکه همچنان دچار حبابی بالاست و از سوی کارشناسان بازار ارز به عنوان حبابی‌ترین نوع سکه شناخته می‌شود.

البته آن طور که بانک مرکزی اعلام کرده است، این بانک تصمیم دارد در ادامه عرضه بورسی سکه، پس از ربع سکه، دیگر انواع این کالای پرطرفدار را نیز عرضه کند. بدین ترتیب در صورتی که بانک مرکزی زمینه را برای عرضه مناسب بداند، طی مراحل بعدی، سکه‌های طلای تمام، نیم و ربع بهار آزادی را نیز در بورس خواهد فروخت.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->